onsdag 6 juni 2007

Sveriges nationaldag

Jahaa, idag är det alltså Sveriges nationaldag! Hur firar man det? Det är rätt synd att Sverige inte har karnivaler och parader och liknande, som typ Brazilien. Vi kommer nog inte att fira på något särskilt sätt. Jag och Signe kommer gå ut precis som igår, precis som vanligt.

Igår kom Stephanie och Josefin hit, och vi åt kakan som jag bakade förut.. Som tur var smakade den bra! :)
Vi gjorde inte så mycket; vi var ute och gick lite, vi fikade, vi lyssnade på musik och ritade (vi använde mina vattenlösliga färgpennor), men mest snackade vi. När de hade gått glömde jag att stänga dörren till mitt rum, så vår dammsugare som städar "av sig själv" och åkte omkring på övervåningen, hittade förstås in på mitt rum och skvätte iväg alla pennorna över hela golvet. När jag kom tillbaka blev jag förvånad; spred vi verkligen ut pennorna så här mycket när vi ritade?! Men sen fick jag allt förklarat av Signe som kommit in och hämtat ut dammsugaren.

På eftermiddagen gick vi ut med Ylva och Sara, men gick in igen strax före åtta då det var Ugly Betty! Därefter var det sista avsnittet av Desperate Housewives *snyft*. Jag tycker att det var ett "avslutande slut", d.v.s, det fanns ingen mystisk fråga man måste få svar på. Det slutade faktiskt väldigt bra.

Vår granne blir bara skummare och skummare: i går fick jag reda på att han helt plötsligt börjat smälta frigolit på altanen, så mamma fick stänga alla fönstren för att det kom in ångor i huset, och kvart i tolv på natten var de ute och fotograferade varandra på altanen och flyttade stolar! :S
Våra grannar är nog den värsta sort man kan tänka sig!

Nu ska jag ut i solen! Byyee

Inga kommentarer: