lördag 2 juni 2007

Brunare + blondare

Nu har det äntligen blivit riktigt fint väder! Igår kändes det inte direkt som juni när det var så kallt... Jag kom precis in från altanen - har legat och solat en stund - men kände att jag blev lite "dåsig" så jag gick in igen.

När man är mycket i solen blir man brun och snygg och, vilket jag uppskattar, håret blir blondare. Men även ögonbrynen och ögonfransarna bleks, och det uppskattar jag något mindre! Två tips för fylligare och mörkare ögonfransar är; 1. tvätta ögonfransarna på kvällen och smörj in dem med en tjock hudcreme innan du ska sova (använd rätt mycket hudcreme så det blir som en inpackning) 2. om du vill göra ögonfransarna lite mörkare är det bättre att färga dem hos en frisör, än att använda mascara. Tänk på att ögonfransarna slits när man färgar dem, så det kan vara bra att ge dem en inpackning efteråt.

Nog med skönhetstips för idag. Nu ska jag snart ut igen. :)

ha en bra dag!

Inga kommentarer: