söndag 3 juni 2007

Rammstein

Jag är väldigt öppen när det gäller musik, och jag lyssnar på allt från the Wailers till Eminem, och Shakira till David Bowie. För en tid sedan upptäckte jag även Rammstein.. Trodde faktiskt att jag inte skulle gilla den typen av musik, men jag blev helt frälst! ;)

För tillfället är mina favoriter:

1. Du Hast
2. Du Riechst So Gut
3. Mutter
4. Ich Will
5. Engel, Seemann, Spiel Mit Mir, Herzeleid, Mein Herz Brennt och Sonne

Men det finns säkert många bra låtar jag inte har hört än. Rammstein passar att lyssna på nästan när som helst (gärna när man ligger och solar), men framförallt när man är på dåligt humör eller pluggar! Då gillar jag det iallafall som mest.

Någon i bandet (tror det var Till) sade att franska passar bäst till kärlekslåtar, och tyska till arga låtar, och det har han helt rätt i! Vanligen tycker jag inte tyska direkt är världens finaste språk, men deras låtar är verkligen som gjorda för att sjungas på tyska!

Inga kommentarer: