onsdag 15 augusti 2007

Fullspäckad sommar!

Jag vet. Jag har inte skrivit på läääääängeee. Men jag har haft fullt upp hela sommaren, och inte riktigt varit sugen på att skriva blogginlägg. Men nu jag tänkte ta upp tråden och fortsätta där jag slutade, för nästan två månader sedan. Tyvärr orkar jag inte skriva om allt som hänt under sommaren, utan jag drar en snabb sammanfattning ...

Efter att vi varit i Jämtland (som jag faktiskt skrivit väldigt utförligt om), åkte jag och Signe till Gotland, till farmor och farfar. Det var soligt i stort sett dagen vi kom, och dagen innan vi skulle åka hem. Resten av tiden regnade det. Men vi hade jättetrevligt; vi spelade plump, åkte ut och hade picknick på gamla skjutfältet och spelade boule i regnet. Det var i princip allt vi gjorde :)
Nej, jag glömde en sak; jag och Signe sprang om vartannat ner till Ö & B och passade på att köpa en massa godis, chips, kakor och annat. Jag har nog aldrig svullat så mycket som jag gjorde den veckan!

Som jag skrivit tidigare är jag en sådan människa som går och väntar på sommaren hela året. Och eftersom det aldrig blev någon riktig sommar i år bokade mamma en sista-minuten-resa till den lilla grekiska ön Thassos direkt efter vårt Gotlandsbesök . Det var egentligen tänk att vi skulle åka till Sicilien, men tyvärr tog alla resorna slut eftersom det var så dåligt väder. Så det blev Grekland för andra året i rad :)

Och det var tur att vi åkte till just Thassos eftersom det är en ö som inte är särskilt exploaterad och "turistig". Vi hyrde bil och kom till många fina stränder, bland annat "Paradise Beach". Föreställ dig ett uppslag i en resebroschyr till typ Thailand eller Australien. Ungefär så såg det ut. Dessutom lyckades vi hitta en helt öde strand. Det var verkligen häftigt, en sådan sak man alltid drömt om. Och jag fick se en bläckfisk som var ett av mina "mål" att se när jag snorklade. Tyvärr fanns det dock andra lite mindre trevliga varelser, såsom sjöanemoner. Jag brände mig på en när jag simmade ovanför ett stenparti i vattnet, och kommer troligen att få ett stort ärr nedanför vänstra knäet. Men man får se det som ett litet minne från Grekland. Det hade trots allt varit lite tråkigare och lite mindre exotiskt om jag fått det genom att ramla på en trottoarkant här hemma eller nåt sånt :)

Sedan vi kom hem från Grekland har vi mest tagit det lugnt; vi har plockat svamp och blåbär i skogen och varit på Taxinge slott. Inte mer än så. Nu tänkte jag skriva om lite annat. Hej hopp!

(Ps, jag lägger upp bilder senare)

1 kommentar:

Glas och Klorid sa...

Kul med folk som gillar min ö. Bor i en by som heter Kalivia en kilometer innanför Limenaria på sydsidan.