torsdag 30 augusti 2007

Tillbaka till skolan

Att vara tillbaka till skolan var trevligare än jag räknat med! Jag trodde att klassen skulle splittas upp eftersom hälften valt ekonomi och hälften samhällskunskap. Men så var det inte alls! Vi kommer ha alla lektioner ihop utom just de specifika kurserna, så det skiljer bara tre lektioner i veckan.

Jag hade varit orolig hela sommaren för hur det skulle bli eftersom de flesta av mina kompisar valt ekonomi, så det blev en glad överraskning! Dessutom fick jag den lärare jag gillar bäst som mentor, och dessutom har det börjat en ny söt italienare i min klass ... ! Han kan inte ett ord svenska (eller jo, han kan presentera sig) och knappt någon engelska, så vi får hjälpa honom lite på traven!

Så förutom att det är väldigt höstigt ute är jag rätt nöjd med situationen (i alla fall än så länge, prov och läxor och sånt har ju inte börjat komma riktigt än). Och idag fick jag mitt godis från Gratis Godis! Om du också vill bli medlem, klicka HÄR

Arrivederci!

Inga kommentarer: